
„Meditatsioon” (1915—1916), mida tuntakse ka nime all „Maastik daamiga” on sümbolite rohkuse tõttu Konrad Mägi loomingus erandlik töö. Saladusliku maalil on loodus ja inimfiguur ühendatud maaliliseks tervikuks. Hõõguv oranžikas-punane koloriit meenutab varasemaid Norra maastikke, andes tööle müstilise varjundi. Fantaasiamaastikus puhkevad lopsakad õied ja marjakobarad, puude lehed ja taimed on kummaliselt ümber naisekuju keerdunud. Ilmselt meediumit Loe edasi

Jätkame taaskord Pariisi lainel (esimest osa Pariisi näitustest saad lugeda siit). Liis Pählapuu teeb kokkuvõtte 9. aprillil Pariisis Orsay muuseumis avatud näitusest „Metsikud hinged. Sümbolism Baltimaade kunstis“ („Âmes sauvages. Le symbolisme dans les pays baltes“, 10. aprill – 15. juuli 2018) ja sellega kaasnenud seminaripäevast. Mitmes jaos kulgenud avamisõhtu jooksul ei katkenud hetkekski näitust vaatama Loe edasi

Marge Monko (1976) on foto- ja videokunstnik, kes sageli seob oma töödes dokumentaalse lavastuslikuga, kasutades materjalina erinevaid ajaloodokumente ning arhiive. Monko on põhjalikult tegelenud soorollide representatsioonide ja sotsiaalsete probleempunktide uurimisega, tuginedes oma käsitluses feministlikele ja psühhoanalüütilistele tüvitekstidele. Monko on rahvusvaheliselt tegutsev kunstnik, tema teost „Nora õed“ (2009) on eksponeeritud kaasaegse kunsti biennaalil Manifesta 2012. aastal. Loe edasi

24.-26. aprillil toimusid Kumu kunstimuuseumis kolm päeva väldanud noortekohtumised, mille teemaks oli ”Rääkides kunstist ja tehnoloogiast”. Projektis osalesid 14-16-aastased eesti ja vene keelt emakeelena kõnelevad noored, nende seas ka Kumu noorteklubi liikmed. Kolmepäevasest üritusest annab ülevaate Kumu noorteklubi liige Gert A. Reinumägi. 24. aprill Alustati ice-breaker mängudega, mis aitasid noortel omavahel tuttavaks saada. Seejärel tutvuti Loe edasi

Teise maailmasõja aastad tõid eesti kunstnike loomingusse rasked teemad ja veelgi raskemad isiklikud valikud. Ent otsekui vastukaaluks traagilisele mäletavad Tartu koolkonna kunstnikud sellest ajast ka väga elavat seltskondlikku läbikäimist, teatavat loomingulist hedonismi ja viljakust. Endel Kõksi maal „Kohvikus I” (1940), nagu ka Karin Lutsu, Elmar Kitse ja Lepo Mikko tööd, kannavad elurõõmu sõnumit ja väljendavad Loe edasi

9. aprillil avati Pariisis Orsay muuseumis näitus „Metsikud hinged. Sümbolism Baltimaade kunstis“ (Âmes sauvages. Le symbolisme dans les pays baltes). Sellest kolme Balti riigi ühisest suurprojektist, mis viis Eesti, Läti ja Leedu 20. sajandi alguse kunsti kullafondi Pariisi näitustemelu südamesse, räägib Kumu blogi juba paari nädala pärast. Ühtaegu loodame siis kajastada ka näitusega Orsay’s kaasnevat Loe edasi