
Septembri alguses külastas Kumu kollektiiv Helsingi biennaali – rahvusvahelist kunstisündmust, mis toob kaasaegse kunsti Helsingisse. 12. juunist 26. septembrini Vallisaarel toimuval esimesel Helsingi biennaalil esitletakse 40 rahvusvahelist kunstnikku või kooslust nii Soomest kui ka mujalt maailmast. Nad on kutsutud Vallisaarele looma uusi, kohaspetsiifilisi ja ajutisi teoseid või välja panema juba olemasolevaid töid, mis astuksid valitud Loe edasi

Ernst Hermann Schlichting ei olnud ainult portretist, vaid ka olustiku- ja vaatemaalija. Tema „Sünnipäev“ on siinses kunstipärandis üks väheseid töid, mis kirjeldab baltisaksa elu ja kombeid. Pildil imetleb tütarlaps oma sünnipäevakinke: siidirätikut, uusi ehteid ja värskelt lõigatud roose. Tähtsal kohal on peenelt kaunistatud sünnipäevatort, mis näitab baltisaksa toidukultuuri rikkust: „Kuidas olid perenaised pidanud vaeva nägema, Loe edasi

Võimalik, et just teatridekoraatori haridus andis Kristiina Kaasikule ühe impulsi tegeleda ruumi illusioonide ja paradoksidega. „Vaade aknast“ hägustab vaataja ruumitaju – aknast paistev inimese poolt korrastatud loodus valgub tehislike värvide kaudu tuppa nagu amööb, laotudes üle radiaatori ja heegeldatud liniku. Kaasiku maaliruum on lopsakas, seda rütmistavad erksad ja ekspressiivsed värvid. Tehisliku ja loodusliku vahekord avaldub Loe edasi

Teose „Sandra Kosorotova. T R A N C E D E N D A N C E“ lähtepunktiks on kunstniku isiklik kogemus kohaliku eesti-vene reiviskeenega 2000. aastate alguses – täpsemalt tema tähelepanek, et paljud kunagised aktiivsed Lasnamäe reivipidudel käijad hakkasid järgmisel hetkel huvi tundma krišnaismi ja teiste vaimsete praktikate vastu. Tekstiilivaibana loodud mõttekaardil spekuleerib Kosorotova Loe edasi

Kuni 17. oktoobrini on võimalik Kumus tutvuda näitusega „Terve öö üleval. Reivikultuur lähivaatlusel“, mis heidab pilgu reivile ja klubikultuurile ning nendega seotud subkultuuridele. Reede, 10. septembri öö teeb aga eriliseks asjaolu, et reivikultuuri ja selle ajalugu tutvustavalt näituselt saab suunduda edasi ise reiviajalugu tegema. Taas toimub Kumu Reiv, kus astuvad üles reivisõpradele tuttavad Suurbritannia artistid Loe edasi

Aastatel 1996–1997 filmis Rineke Dijkstra (1959) noori reivijaid kahes klubis: Liverpooli Buzz Clubis ja Zaandami Mystery Worldis. Ta jälgis tantsivaid ja sotsialiseeruvaid inimesi ning palus siis mõnel neist tulla tantsupõrandalt ära ja astuda sealsamas püsti pandud fotoateljeesse. Video valmis ilma eelneva käsikirjata, ehkki kunstnik andis modellidele mõningaid juhiseid. Nii mõnigi neist jätkas tantsimist ja suitsetamist Loe edasi