
Näitus „Kunst antropotseeni ajastul“ avatakse Kumu kunstimuuseumis publikule juba 5. mail. Selle näituseprojekti põhjal töötab Kumu praegu välja kestliku näituse tegemise juhendit ja kaardistab võimalusi, kuidas rakendada keskkonnasäästlikke põhimõtteid ja mõõdikuid kogu näituse elukaare jooksul. Üks näituse kuraatoritest, Tiiu Saadoja, tutvustab Kumu blogis ettevalmistusprotsessi ja räägib kestlikkuse põhimõtete rakendamisest näituse kujundamisel. Kuigi mõiste „antropotseen“ ehk Loe edasi

Blue Noses Groupi loomingut iseloomustab paroodia, huumor ja grotesk ning täielik aukartuse puudumine 20. sajandi kõrgkunsti vastu. „Köögi-suprematism“ viitab suprematismile, Kazimir Malevitši 1915. aastal loodud kunstisuunale. Blue Noses Group on leiva, juustu ja vorstiviilude abil loonud ja üles pildistanud Malevitši teoseid tsiteerivad abstraktsed kompositsioonid. Fotosarja näidati Moskvas Tretjakovi galeriis. Kogu installatsioon rajanes 1915. aastal Petrogradis Loe edasi

Oskar Hoffmann tõi eesti talurahvast kujutavasse kunsti tubli annuse elulähedust ja arvukalt isikupäraseid tüüpe. Tema teosed pakuvad koondportree 19. sajandi lõpu Eesti maaühiskonnast: siin on peremehi, kohtunikke, kooliõpetajaid, joodikuid ja kerjuseid. Neis töödes peegelduvad ka teoorjuse kaotamisest ja talurahvareformidest alguse saanud suured ühiskondlikud muutused ning järjest laienev lõhe rikaste ja vaeste, peremeeste ja sulaste vahel. Loe edasi

Veel viimast nädalat on Kumu 3. korrusel avatud näitus „Kunst või teadus“, mis võtab esimest korda põhjalikuma vaatluse alla kunsti ja teaduse suhete ajaloo Eestis. Näitusel vaadeldakse Eesti teaduspildi vastuolulisi suhteid Vene impeeriumi valduste kaardistamise ja kontrollimisega. Fookuses on ka kogudes leiduva materjali päritolu ja muuseumieetika küsimused: kuidas leida uusi viise teaduskogude kujunemise ajaloos peituva Loe edasi

Deimantas Narkevičius tegeleb oma loomingus sageli isikliku mälu ja poliitilise ajaloo vaheliste keeruliste suhtega. Filmi „Pea“ näidati esmakordselt festivalil „Skulptur Projekte Münster“ 2007. aastal. Algselt soovis kunstnik transportida Chemnitzist Münsterisse nõukogude skulptori Lev Kerbeli (1917–2003) Karl Marxi hiigelmonumendi, et ärgitada diskussiooni kommunistlike utoopiate ja nõukogude ajaloo sümbolite üle. Linnavalitsus ei andnud siiski luba ei originaalskulptuuri Loe edasi

18. sajand oli voyage pittoresque’i – joonistusreiside ja „maaliliste reisikirjade“ kõrgaeg. Ka Vene keisrikojas peeti tähtsaks uuemate ja kaugemate valduste pildilist jäädvustamist ning anti välja vaategraafikamappe ja -albumeid. Karl von Kügelgen matkas keiser Aleksander I teenistuses läbi nii Krimmi (1804 ja 1806) kui ka Soome (1818). Reisil tehtud visandite põhjal valmisid meisterlikud seepiajoonistused. Nendest pani Loe edasi