Lehekülg 2

  • NÄDALA TEOS: Ülo Emmus. Vabariikliku tarbekunstinäituse plakat (1985)

    NÄDALA TEOS: Ülo Emmus. Vabariikliku tarbekunstinäituse plakat (1985)

    Ülo Emmus. Vabariikliku tarbekunstinäituse plakat. 1985. Eesti Kunstimuuseum Ülo Emmus kuulus noorte autorite põlvkonda, kes uuendasid radikaalselt fotolavastuslikku plakatit ning aitasid kaasa selle erakordse fenomeni arengule Eesti kultuurimaastikul. Plakat kujutab portselanpeekrit keedetud ja pooleldi kooritud kanamunaga, millest voolab välja mürkrohelist löga. Realistliku foto ja sürrealistliku sisu vahel tekib kummaline ebakõla. Vormi ja sisu vastuolu on Loe edasi

  • NÄDALA TEOS: Edgar Viies. Gladiaator (1969)

    NÄDALA TEOS: Edgar Viies. Gladiaator (1969)

    Edgar Viies (1931–2006). Gladiaator. 1969. Raud, õlivärv. Eesti Kunstimuuseum Edgar Viiese uuenduslikud vormiotsingud, abstraheeriva vormi suhestamine avaliku ruumiga ja kaasaegne materjalivalik (alumiinium, klinker, keevitatud raud, betoon) tähistasid 1960. aastail modernse ajastu algust siinses skulptuuris. Esmakordselt pärast II maailmasõda ilmus eesti skulptuuri stiilipuhas abstraktne vormikultuur. Sõjale järgnenud abstraktsionismilaines esile kerkinud industriaalskulptuur eelistas nii Euroopas kui Ameerika Loe edasi

  • Kuidas taasluua sidet iseenda, teiste inimeste ja olendite ning ümbritseva keskkonnaga? Vestlus Ann Mirjam Vaikla ja Hanna Laura Kaljoga

    Kuidas taasluua sidet iseenda, teiste inimeste ja olendite ning ümbritseva keskkonnaga? Vestlus Ann Mirjam Vaikla ja Hanna Laura Kaljoga

    Veel augusti alguseni on Kumu 5. korrusel avatud rahvusvaheline näitus „Nad hakkasid kõnelema“. Grupinäitus käsitleb keha ja keskkonna põimitust järskude keskkonnamuutuste ja nendest tingitud ebavõrdsuse ajastul. Tihti inimtegevuse tagajärjel toimuvad kiired keskkonnamuutused peegelduvad kohalikes elanikes ja kogukondades, kelle identiteet ja elatusallikad on tihedalt seotud maaga. Need avalduvad vaimse kannatusena, mis kehasse talletununa kandub edasi järeltulevatele Loe edasi

  • NÄDALA TEOS: Aili Vint. Mees merd kuulamas (1972)

    NÄDALA TEOS: Aili Vint. Mees merd kuulamas (1972)

    Aili Vint. Mees merd kuulamas. 1972. Õli, lõuend. Eesti Kunstimuuseum 1960. aastate teisel poolel tõusis Eestis esile mitmeid kunstnikke, kelle teoseid iseloomustas ühest küljest ajastuomane maailmapildi avardumine ning teisalt individuaalsuse manifesteerimine, selgelt äratuntava kunstnikukäekirja väljatöötamine ja selle arendamine, teatavatest elementidest ja võtetest tervikliku esteetilise süsteemi loomine. Kõige selgemalt väljendub see terviklikkuse taotlus Tõnis Vindi ideedes Loe edasi

  • NÄDALA TEOS: Mia Tamme. Võrgu mõrsjad ja vesised mõrrad (2023–2025)

    NÄDALA TEOS: Mia Tamme. Võrgu mõrsjad ja vesised mõrrad (2023–2025)

    Mia Tamme (1996). Võrgu mõrsjad ja vesised mõrrad. 2023–2025, jätkuv protsess.Installatsioon: loominguline uurimistöö, esitletud esseefilmi, arhiiviobjektide ja publikuprogrammina. Kunstniku loal Keha, maa ja koloniseeriva võimu omavahelist seotust sotsialistliku antropotseeni kontekstis näeme Mia Tamme videoteoses „Võrgu mõrsjad ja vesised mõrrad“. Seal kasutatud arhiivikaadrites avaldub Nõukogude perioodil toimunud ülekalastamine, mis sai võimalikuks „traalerite ilmumisega silmapiirile“. Mustvalge liikuva Loe edasi

  • Eesti ja saksa kunsti peegeldumised Dresdenis

    Eesti ja saksa kunsti peegeldumised Dresdenis

    7. mail avati Dresdenis Lipsiusbaus mahukas näitus „Spiegel im Spiegel. Eesti ja Saksa kunsti kohtumised Lucas Cranachist Arvo Pärdi ja Gerhard Richterini“, mis on läbi aegade suurim Eesti kunsti väljapanek Saksamaal. See pika pealkirjaga näitus kätkeb endas teoseid, mis esindavad erinevaid sajandeid, loomingulisi impulsse, kunstiajaloolisi ajast tingitud võimusuhteid ning mitmeid sillakesi, mis ühendavad omavahel Dresdeni Loe edasi