Lehekülg 2

  • Värske vaade (balti)saksa romantikute loomingule

    Värske vaade (balti)saksa romantikute loomingule

    Sel nädalal avati Kumu 3. korruse näituse „Identiteedimaastikud. Eesti kunst 1700–1945“ projektiruumis Jaan Toomiku näitus „Maastiku avamine“, mille kuraator on Eha Komissarov. Projekti keskmes on videoteos „Juga“, mis oli kunstniku reaktsioon 2004. aasta laastavale looduskatastroofile, kui Sumatra saare lähedal toimunud maavärin vallandas India ookeanis ohvriterohke tsunami. Selle kõrval eksponeeritakse 19. sajandi baltisaksa romantilisi maastikumaale Eesti Kunstimuuseumi Loe edasi

  • NÄDALA TEOS: Eerik Haamer. Angerjapüüdjad

    NÄDALA TEOS: Eerik Haamer. Angerjapüüdjad

    „Angerjapüüdjad“ on 1944. aastal Rootsi põgenenud kunstniku Eerik Haameri üks tuntumaid teoseid. Maali on enamasti tõlgendatud Eesti ajaloo ja identiteedi võtmes – seda on seostatud rannarahva raske tööga, aga ka eesti rahva sõjaaegse saatusega. On tõsi, et Saaremaalt pärit Haamer oli rannarahva eluga hästi kursis, ent teose sünnilugu on siiski mitmetahulisem. Võib küsida, miks loodi Loe edasi

  • Eesti kunstiloo ulatuslikum tõlgendamine keskkonna vaatenurgast on alles alanud

    Eesti kunstiloo ulatuslikum tõlgendamine keskkonna vaatenurgast on alles alanud

    Veel viimast nädalavahetust on Kumu 5. korrusel avatud näituseprojekt „Kunst antropotseeni ajastul“. Läbi aegade suurim kunsti ja keskkonna suhteid vaatlev näitus Eestis pakub võimalust uurida ja avastada, kuidas kajastab kunst inimtegevuse mõju keskkonnale – seda nii kunstiajaloo kui ka kaasaegse kunsti varal. Olulisemate teemadena võetakse vaatluse alla põlevkivitööstus, tööstuslik põllumajandus ja kalapüük, turba kaevandamine ja Loe edasi

  • NÄDALA TEOS: Jüri Palm. Põuane muld

    NÄDALA TEOS: Jüri Palm. Põuane muld

    Jüri Palmi looming esindab 1960.–1970. aastate vahetusel Eesti kunstis toimunud põlvkonnavahetust. Kui 1950.–1960. aastatel taotles Eesti kunstiuuendus nn karmi stiiliga küll kaasaegsemat esitusviisi, kuid püsis jätkuvalt kohustuslike nõukogulike teemade juures, siis järgmine põlvkond, mida esindas ka Palm, pöördus uue ainestiku otsingutele. Paljud kunstnikud valisid sürrealismi, mis suunas neid elu sisemiste, varjatumate ja sümboolselt tähenduslikumate külgede Loe edasi

  • NÄDALA TEOS: Julie Hagen-Schwarz. Siberi maastik

    NÄDALA TEOS: Julie Hagen-Schwarz. Siberi maastik

    Eesti metsamaali juured peituvad vene ja (balti)saksa traditsioonis. 19. sajandi Eesti kunstis ühed silmapaistvamad metsamaastikud on loonud Julie Hagen-Schwarz, siinmail esimene professionaalne naiskunstnik. Tartu ülikooli joonistusõpetaja tütrena sai ta kunstihariduse juba kodunt ning täiendas end Saksamaal ja Itaalias. Aktiivsele kunstnikukarjäärile tegi lõpu abiellumine oma õe lese Ludwig Schwarziga, kes oli Tartu ülikooli teadlane ja hiljem Loe edasi

  • Näitus „Anu Põder – Space for My Body“ Šveitsis

    Näitus „Anu Põder – Space for My Body“ Šveitsis

    Jaanuari alguses avatakse Šveitsis Suschi muuseumis Anu Põdra loomingut tutvustav suurnäitus „Ruum minu keha jaoks“ („Anu Põder: Space for My Body“), mida kureerib eelmise Veneetsia biennaali peanäituse kuraator Cecilia Alemani. Näituse põhipartneriks on Eesti Kunstimuuseum. Täna avaldame Kumu blogis kuraatori näitusetutvustuse. Šveitsis Muzeum Suschis toimuv näitus „Anu Põder – Space for My Body“ (Ruum minu Loe edasi