
Erki Kasemetsa kunstile on omane säästlik mõtteviis, mis lähtub peamiselt käepärastest materjalidest ja biograafilisest ainesest. Kasemets on mitmekümne aasta jooksul üle maalinud liitriseid joogipakendeid. Siin on fragment selle tulemusest – umbes ühe viiendiku suurune osa teosest „LIFE-FILE“ (1989–2024), mida võib vaadata tema kunstniku- ja elutee põimitust väljendava protsessuaalse kunstiteosena. Projektis kohtame maalingute, daatumite või tekstiga varustatud tühje pakke, mis tähistavad päevi kunstniku elus. Tegemist on kohaspetsiifilise installatsiooniga, mis on võtnud lähtuvalt eksponeerimisruumist oma elutee jooksul erinevaid vorme ja mahtusid. „LIFE-FILE“ on üks märkimisväärseimaid prügikunsti teoseid Eesti nüüdiskunstiloos, mille pealkiri viitab oma algsele tekkeajale – arvutiseerumise kõrgajale –, luues seoseid erinevate andmekandjate ja -kogumikega ning laiemalt kogumise ja informatsiooni talletamisega. Seetõttu pole prügi kasutamine Kasemetsa teoste puhul mitte alati esmajärgus kapitalismikriitiline materjalikäsitlus, vaid eelkõige vahend aja- ja mäluteemadega tegelemiseks. Nii personaalse kui ka ühiskondliku mälu n-ö salvestusvahenditeks on Kasemetsa teostes veel mitmed teisedki esemed, nagu näiteks plekkpurgid, suitsupakid, CD- ja DVD-plaadid, nööbid jm.
Kasemetsa installatsioon „LIFE-FILE“ on Eesti Kunstimuuseumi Kunstisõprade Seltsi kingitus muuseumile 105. sünnipäevaks.
