
Tiit Pääsukese „Poiss viiuliga” on Elmar Kitse maali uusversioon, mille sündmustik on toodud 1980. aastate alguse elukeskkonda: poiss pildil kannab teksapükse ja seisab moodsas valges ruumis, mille tagaseinal pole mitte peegel, vaid linnale avanev aken. Pääsukese kommentaarina Kitse kompositsioonile on lisatud poisi käele laskunud lind. Erinevalt Kitse noorest viiuldajast, kelle pilk on pööratud noodilehele, vaatab poiss viiuliga otse vaataja suunas. Pääsukese maal pärineb ajast, mil räägiti Eesti kunsti seismajäämisest ja üleküpsemisest; see oli ka periood, mil siinsesse kunsti ilmusid üha selgemalt postmodernismi tunnused. Varasema pideva edasimineku ootuse asemel hakkas kunst tagasi pöörduma: otsima kontakti varasema kultuuripärandiga, seda ümber töötlema ja ümber mõtestama. Pääsukese kasutatud hüperrealism oli omakorda kunstivool, mis 1970. aastatel defineeris ümber seni tihedalt Pallase traditsiooniga seotud Eesti maalikooli väärtused ja püüdlused.