
Karel Koplimets (1986) on Eesti Kunstiakadeemia fotoosakonna lõpetanud kunstnik, kes töötab peamiselt foto-, video- ja installatsioonimeediumis. Koplimetsa huvitavad hirmul, paranoial või ohutundel põhinevad komplekssed psühholoogilised seisundid ja nende suhe linnaruumiga. Oma teostes on ta jälginud ka mõrva- ja kriminoloogiajuhtumeid ning toonud välja nende folkloorse – müütidel ja konspiratsiooniteooriatel – põhineva külje. Teos „Hirmu äärealad“ koosneb linnakeskkonda kujutavast maketist ja videoprojektsioonist, mis näitab seinal videona reaalajas maketil toimuvat. Koplimetsa huvitab siin kuritegelik statistika ja eelarvamuslik suhe linnaruumi – vaatamata sellele, et kuritegevuse protsent on kõrgeim turistirikkas kesklinnas, tuntakse ohutunnet peamiselt tsentrumist väljas magalarajoonides. Võimendades muidu neutraalse tänavavaate detailid videoprojektsioonil silmatorkavaks, annab Koplimets teosele deemonlikult sünge fooni, justkui kinnitades vaataja hirme.