
1980. aastatel neoekspressiivsest maalist huvitunud Raoul Kurvitz hakkas 1990. aastate keskpaigas looma suureformaadilisi spetsiifilistest materjalidest installatsioone. 20 monitorile loodud meediainstallatsioon „Pentatonic Color System“ on kunstniku loomingus erandlik ja silmapaistev teos, milles autor realiseerib tehnoloogiliste vahendite kaudu oma kogemusi maalijana. Teos esitab kolmeosalise värvuse- ja sümbolitsükli, mis omavahel summeeruvad optiliseks valguseks. Tegu on ühe esimese mastaapse meediainstallatsiooniga eesti kunstis – algset versiooni eksponeeriti 1994. aastal Sorose Kaasaegse Kunsti aastanäitusel „Olematu kunst“ ning selle uuendatud varianti 1999. aastal Kurvitza isikunäitusel „Sümfoonia Si-b minor; Postapokalüptika“. Kumu püsinäitusel „Tulevik on tunni aja pärast. Eesti kunst 1990. aastatel“ eksponeeritud installatsioonis on varasemad tööd tervikuks ühendatud